Van néhány egyszerű és követendő magatartásforma, amivel a munkahelyeden nem csak a főnöködet, hanem a munkatársaidat is le tudod nyűgözni. Miért fontos ez?
Egyrészt ezáltal közösségi szinten is tiszteletet és elismerést vívsz ki magadnak. Így ha véletlenül létszámcsökkentésre kerülne sor, biztos lehetsz benne, hogy nem egy olyan nélkülözhetetlen embert bocsátanak majd el mint te. Ezzel pedig a munkatársaid is egyet fognak érteni.
Másrészt nagyobb a valószínűsége, hogy a kellően sok apró gesztusod, megfelelő benyomást keltett a főnökségben, így egy előléptetéskor vagy jutalmazáskor szintén sokkal nagyobb esélyekkel indulsz.
Nézzünk is gyorsan néhány egyszerű módszert
Érkezz korábban vagy maradj bent tovább
Nem kell őrült túlórákra gondolni. Elég ha a megszokottól eltérően negyed órával hamarabb már beérsz és elkezdesz dolgozni. Ilyenkor nyugodtabban tudod átgondolni, hogy aznap mivel is kell biztosan elkészülnöd. Ha pedig egy kicsit tovább maradsz bent, akkor már előre tervezhetsz a holnapra.
Ez a minimális plusz erőfeszítés mindenki számára azt sugallja, hogy elkötelezett vagy a munkád iránt és komolyan veszed azt.
Az vagy, amit viselsz
A slamposság nem az irodába való! Mivel az emberek hajlamosak a külsőségek alapján megítélni embertársaikat, a legjobb formádat kell mutatnod. Az öltözéked mindig passzoljon a kimondott vagy kimondatlan vállalati dress code-hoz! Ezen kereteken belül viszont már mindig olyan ruhákban járj, amiben jól is érzed magad. Hiszen ha ez megvan, akkor a komfortérzetednek hála a teljesítményed is a jobb lesz.
Rend a lelke mindennek
Elcsépelt közhely, de azt kell mondanom elengedhetetlen, hogy rendet tarts magad körül, az asztalodon, sőt még a számítógépes fájljaid és mappáid között is. A rendezett környezet azt sugallja, hogy mindent megfelelően az irányításod alatt tartasz!
A post-it cetlikre felírt apró feladatok se heverjenek szanaszét a monitorod körül. A legjobb megoldás állandósítani helyettük egy füzet, amibe napról-napra fel tudsz vinni az aprótól a nagy feladatokig mindent.
Szintén lényeges, hogy tedd sorrendbe a munkákat, mi az ami nagyobb prioritást élvez, mi az ami ráér két hét múlva is, majd eszerint végezd a munkádat.
Mindig tanulj valami újat
Aki nyitott az újdonságokra és hajlandó nem csak a saját munkájára figyelni, de megérteni és megtanulni mások feladatait is, az lesz a legkreatívabb és legjobb problémamegoldó az irodában.
Muszáj folyamatosan fejlesztened magad, különben úgy fogod érezni magad, hogy megrekedtél a munkahelyeden és a karrieredben. Ezzel szemben, ha nyitott maradsz minden új információra, a munka is jobban fog esni.
A főnök jobb keze
Minden főnök örül neki, ha van, aki levesz némi terhet a válláról és átvállal néhány feladatot. Miért ne lehetnél te ez az ember?
Ha gyors ötletelésben kér segítséget, próbálj meg becsatlakozni. Ha stratégiai kérdésekről van szó, szintén igyekezz a konstruktív együttműködésre. Hihetetlennek tűnhet, de gyakran éppen a te segítségeddel fog előrehaladni egy-egy ügy.
A változás légy te magad!
Csak pozitívan
Ez a legegyszerűbb tanács, legtöbbünknek mégis igen nehéz betartania. Ilyenkor válunk a probléma vélt nagyságától függően energiavámpírokká, akik a maguk és környezetük lelkesedését és energiáit is elszívják.
Ne tegyük! Még ha egy aktuális szituációban nem is látsz semmi pozitívat, hidd el idővel szembetalálod magad vele. A savanyú citromba bele lehet harapni, de kérhetsz hozzá martinit! Ezt sose feledd!