feb
9

Egyik főnök sem született kiváló vezetőnek, sőt mindegyikőjüknek folyamatosan tanulnia kell(ene) és képeznie magát, hogy méltó legyen a cég, az osztály vagy egy divízió első számú emberének a címére.

Mostani bejegyzésünkben azt próbáljuk meg kitalálni, hogy mitől válhat valaki jó főnökké?

Dicsérj nyilvánosan, de a kritikát hagyd meg a négyszemközti beszélgetésekre

Ha valakit negatívan véleményezel, az a környezetetekben lévőkre is kihat és lehúzza a morált. Ezért a beosztottak hibáit minden esetben egy privát, négyszemközti beszélgetés alkalmával hozd fel, hogy átbeszélhesssétek. Neki is kellemesebb lesz így, ráadásul sokkal nyiltabban, őszintébben fog tud reagálni rá.

Ellenben az egy-egy munkatársnak szóló dicséret mindig mások előtt hangozzon el, hiszen ezzel még inkább növeled a büszkeség érzését a "kitüntetett" alkalmazottban.

Személyre szabott és vállalati célok mindenki számára

Mivel lehet egy dolgozó teljesítményét növelni? Az egyik kiváló lehetőség, ha olyan elérendő célokat tűztök ki együtt a számára, amit testhez állónak talál és úgy véli valóban érdemes érte küzdeni, hajtani. Ezek a célok pedig akkor valóban jók, ha közben a vállalat sikerét is elősegítik.

Ami az ilyen esetekben rendkívül fontos, hogy mindketten ugyanazt értsétek a célok alatt, még véletlenül se támadjon ebből félreértés, hogy mi is az elvárás. Valamint a céloknak mindig legyen egy pontos határideje és mérhető, kézzelfogható eredménye, ami alapján értékelni lehet.

Ne csak mondd, csináld is

Vezetőként az első számú dolgod az irányítás és nem minden egyes apró feladat elvégzése, Mindenki számára egyértelmű, hogy a munka oroszlánrésze a munkatársakra marad. Ám ők is szívesen veszik, sőt nagyon jó benyomást tudsz kelteni, ha látják rajtad, hogy megfogod a munka végét és néhány feladatból igenis kiveszed a részed.

Ezzel aztán már a "főnök semmihez sem ért" tévhitet is könnyedén le tudod rombolni, és megmutathatod, hogy van még egy-két dolog a tarsolyodban.

Értékeld az alkalmazottak ötleteit, közreműködését

Nem szabad elfelejtened, hogy bármilyen alulról jövő ötlet építőleg hathat a vállalat egészére. A te feladatod elbírálni, hogy az adott ötlettel, lehet-e később valamit kezdeni. Viszont kutya kötelességed érzékeltetni a beosztottaddal, hogy értékeled a lelkesedését, erőfeszítését és hálás vagy, amiért a kreatív agyát is használja a napi robot közben.

Hidd el ezek a pozitív visszacsatolások később még megtérülnek.

Segíts a munkatársaknak priorizálni a rengeteg feladatukat

A legtöbb esetben apróbb belső átszervézeken túl egyik főnök sem tud nagyobb adag terhet levenni a beosztottak váláról. Abban viszont minden esetben ki lehet kérni a véleményét, hogy meghatározza a rengeteg munka közül mi az, ami elsődleges és másodlagos prioritást élvez.

Üljetek le és beszéljétek át, hogy a napi tevékenységek közül mik azok, amelyeknek minenképpen el kell készülniük. Mik azok, amelyek várhatnak néhány napot és mik azok, amelyek a legutolsók a sorban. A Pareto-elv vagy más néven 80/20 szabály sokat segíthet ebben!

Ezek az alapok, amelyek mögött azért jóval több elvnek és viselkedésformának kell rögzülnie egy főnökben, de ha ezeket sikerrel alkalmazza, már jó irányba halad.

A bejegyzés trackback címe:

https://afonokisember.blog.hu/api/trackback/id/tr821743087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása